Czarnkow.INFO - Internetowy Serwis Informacyjny
    Strona główna     UrzÄ™dy     Kultura i atrakcje     W mieÅ›cie     Archiwum
Dzisiaj jest: 28 marca 2024, czwartek.  Imieniny: Aleksandra, Anieli, Antoniego, Gustawa, Joanny

free counters

WARSZAWA NA ZAKOŃCZENIE

Nadszedł koniec naszych podróży "Innowacyjni globalnie" w ramach projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery". Ostatnią podróż zespoły badawcze Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie odbyły do stolicy.

O planowanym wyjeździe do Warszawy wiedzieliśmy już od zeszłego roku i nie mogliśmy się go doczekać. Część z nas po raz pierwszy miała okazję zobaczyć i poznać Pałac Kultury i Nauki. Pierwsze miejsce, które zwiedziliśmy to Muzeum Techniki. Braliśmy udział w dwóch lekcjach muzealnych: pierwsza z nich dotyczyła wynalazków, druga komunikacji. Dowiedzieliśmy się ciekawostek związanych z pierwszym telefonem, czy też kalkulatorem, oraz poznaliśmy historie związaną z powstaniem pierwszego na świecie samochodu. Mieliśmy również okazję zobaczyć enigmę i poznać sposób jej działania. Równie ciekawa - zwłaszcza dla chłopców - była wystawa przedstawiająca rozwój motoryzacji, gdzie mogliśmy obejrzeć różne modele środków komunikacji począwszy od rowerów, a kończąc na samochodach. W Muzeum Techniki jak i w całym kraju gościła również atmosfera piłkarskich mistrzostw. Przygotowana była wystawa, której temat to: technika a futbol. Zobaczyć można było na niej to, co jest potrzebne piłkarzom do uprawiania tej dyscypliny, a nam do śledzenia piłkarskich zmagań. Wystawa pokazuje jak bardzo współczesny futbol wspierany jest przez technikę, a nawet jak mocno jest od niej uzależniony. Będąc w PKiN nie mogliśmy ominąć pójścia na Taras Widokowy XXX. Widok jaki ujrzeliśmy po wyjściu z windy to stadion narodowy i rozległa panorama Warszawy. Kolejnym punktem na naszej karcie zwiedzania była Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie. Pobyt tutaj pozwolił nam poznać specyfikę pracy na giełdzie oraz mieliśmy okazję zobaczyć między innymi salę notowań giełdowych. Poznaliśmy symbole GPW, do których należą między innymi: dzwon, którego codzienne uderzenie ogłasza otwarcie i zamknięcie sesji giełdowej. Obecny dzwon jest drugim dzwonem giełdy. Został zamontowany po pęknięciu pierwszego. Kolejny symbol to stalowy byk giełdowy, który jest młodszym bratem "byka z kart ceduły". Równie symboliczne są duże szklane okna, które świadczą o tym, ze wszystko co się tutaj dzieje jasne i przejrzyste. Każdy z nas był ciekawy w co inwestować, ale niestety odpowiedzi na to pytanie nie uzyskaliśmy, ponieważ nie jest ona taka prosta jakby się wydawało.
Mimo krótkiego pobytu udało nam się również pospacerować po starym rynku, przysiąść pod Kolumną Zygmunta III Wazy, podziwiać Zamek Królewski, czy też pałac w Wilanowie wraz z ogrodami. Nie mogło zabraknąć nas również w miejscu związanym z trwającymi mistrzostwami, czyli przy stadionie narodowym. Udało nam się podjechać w jego pobliże, gdzie mogliśmy zrobić sobie zdjęcie na pamiątkę Euro 2012.
Podróże "Innowacyjni globalnie" zakończone a wraz z nimi drugi rok naszego uczestnictwa w projekcie. Czeka nas jeszcze tygodniowy wakacyjny pobyt w Sulechowie, ale o tym napiszemy wkrótce...
A. Norkowska - Polowczyk

O serwisie  |   Dodaj do ulubionych  |   Ustaw jako startowÄ…  |   Miasto Czarnków  |   Miejskie Centrum Kultury
Redakcja Czarnkow.INFO: 64-700 Czarnków, os. Parkowe 21/37, tel/fax 600 545 261, czarnkow.info@onet.pl
© Marcin MaÅ‚ecki Jacek Dutkiewicz 2004-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.